Oldalak

2012. február 12., vasárnap

Hajnali Majorannás Májpástétom



Ki korán kel, aranyat lel... tartja a mondás. Én aranyat nem találtam, viszont álmatlanságom eredménye egy királyi reggeli lett, amit sajnos egyedül voltam kénytelen élvezni, ugyanis négy óra éhgyomorra főzőcske után képtelen voltam Tamásra tovább várni. Egy finom kávé, pirítós és májpástétom. Élni tudni kell. Hozzá kell tennem, hogy e emelkedett hangnem nem elhanyagolható oka az, hogy 16 hete nem ettem májat, amit egyébként nagyon, de nagyon szeretek, így ha azt mondom, hogy rá voltam éhezve, akkor nagyon enyhén fejeztem csak ki magam. Majd megvesztem egy jó pástétomért. Fűszerezésben nem szálltam el, bízva abban, hogy Tomi is besegít majd az elfogyasztásba. Hozzávalók:

380 g csirkemáj, 2 szelet füstölt bacon, olaj, 1 kis fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, szárított majoranna, só, bors, 20 dkg vaj, 1 tk angol mustár.

A májat megmosom, lecsepegtetem, majd papírtörlővel leitatom róla a felesleges nedvességet. A hagymát és a fokhagymát aprítóban apróra vágom, majd elkezdem egy kevéske vaj és olaj keverékén megfonnyasztani. hozzádobom a kockára vágott bacont is, majd feldarabolom a májat. Nem kell nagyon elaprózni. Rádobom ezt is, borsozom, megszórom majorannával, és addig főzöm nagyon-nagyon kevés vízzel, míg a máj teljesen átfő. Ekkor elzárom a gázt alatta, félreteszem hűlni. Amikor langyos, leturmixolom. Közben egy másik edényben a maradék vajat (kb 10 dkg) habosra keverem, majd spatulával szépen összeforgatom a májas masszával, hogy szép selymes, könnyű masszát kapjak. Ezt tovább ízesítem borssal, sóval, mustárral, majd tálakba szedem. Én hármat készítettem, egyet már adok is a szomszédasszonyomnak, a másik kettő meg két napra megmarad reggelinek. Utolsó lépésként vajat melegítek egy hőálló mérőkancsóban a mikróban, a pástétomok tetejére pár szem fekete borsot teszek, majd jól rálocsolom a vajat. Ez a későbbiekben a hűtőben megdermed, és légmentesen lezárja a cuccot, így napokig eláll majd gond nélkül. 
Valentin napi reggelinek tökéletes ez, pikáns, aszalt paradicsommal, csemiubival vagy akár aszalt fügével és egy rusztikus kenyérkosárral igazán remek "ágyba' piknik" lehet, bár gyirs-gyors ajándéknak sem rossz, ha pl hétvégi összeröffenésre megy az ember.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése